استمناء اسارت جسم و روح

استمناء اسارت جسم و روح

امام علی - علیه السلام - فرمود: کسی که در راه فرمانبرداری از خدا و دوری از نافرمانی او با نفس خویش مبارزه کند، نزد خدای سبحان منزلت شهید را دارد
استمناء اسارت جسم و روح

استمناء اسارت جسم و روح

امام علی - علیه السلام - فرمود: کسی که در راه فرمانبرداری از خدا و دوری از نافرمانی او با نفس خویش مبارزه کند، نزد خدای سبحان منزلت شهید را دارد

ثبات شخصیتی

داشتن ثبات شخصیتی در عمل خود
 
امیر مومنان (ع): چگونه کسی که بر خودش غالب نیست و بر خودش حکومت نمی کند انتظار دارد نفوذه اجتماعی داشته باشد.

از کجا متوجه بشویم دارای ثبات شخصیتی هستیم

نداشتن ثبات شخصیتی می تواند روی اموری چون تحصیل ، شغل و ازدواج... تاثیر بگذارد

شخصیت یعنی مجموعه ای از رفتارها و شیوه های تفکر شخص در زندگی که با ویژگی های بی همتابودن, ثبات و قابلیت پیش بینی مشخص می شود. معنای تغییرپذیری این نیست که انسان هیچ گونه ثبات شخصیت ندارد, بلکه منظور اینست که شخصیت در عین حال که می تواند مستحکم باشد امکان رشد داشته باشد. منظور اینست که وقتی انسان به مطلب حقی دست یافت بدون دلیل تزلزلی در او ایجاد نشود و مقلد چشم و گوش بسته دیگران نباشد. نوسان خلقی و فکری نداشته و حالت خودکنترلی و خودنظم دهی را دارا باشد و درعین حال انتقادپذیر بوده و منعطف باشد. فرد سالم نوعی رضایت از وضعیت موجود دارد اما این رضایت به معنای توقف نیست. لذا راهکارهایی جهت ایجاد ثبات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم. 
  
اطلاعات و دانش و تجارب خود را به روز کنید و از هر منبعی برای کسب تجربه استفاده کنید.
تجربه دیگران را جمع بندی کنید. در تعهدها و قول های خود متعهد باشید و وفای به عهد داشته باشید.
خوش بین باشید. خوش بینی به ایجاد امید و انگیزه برای پیشرفت کمک می کند و افراد خوش بین از تغییرات مثبت برای تحول استقبال می کنند. بنابراین به صرف نداشتن امضای واحد نمی توان بر عدم ثبات شخصیت صحه گذارد و باید به دنبال عوامل دیگری در این زمینه هم بود.

ثبات شخصیتی نشانگر پختگیه فرد هست عوامل شکل دهنده و بر هم زننده شخصیت انسان را در دو گروه درونی و بیرونی ، طبقه بندی می شود. صرف نظر از عوامل درونی و جسمی تأثیر گذار بر روی شخصیت (از جمله مسائل ژنتیکی ، وضعیت فیزیکی و ظاهری بدن ، مسائل هورمونی و شیمیایی و ...) عوامل بیرونی (محیطی) نقش عمده ای را در شکل دادن به شخصیت و بر هم زدن شخصیت انسان ، ایفا می کنند.

اکثر کسانی که به انواع اعتیاد گرفتارن ، متزلزل و دم دمی مزاج هستند ......
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.