استمناء اسارت جسم و روح

استمناء اسارت جسم و روح

امام علی - علیه السلام - فرمود: کسی که در راه فرمانبرداری از خدا و دوری از نافرمانی او با نفس خویش مبارزه کند، نزد خدای سبحان منزلت شهید را دارد
استمناء اسارت جسم و روح

استمناء اسارت جسم و روح

امام علی - علیه السلام - فرمود: کسی که در راه فرمانبرداری از خدا و دوری از نافرمانی او با نفس خویش مبارزه کند، نزد خدای سبحان منزلت شهید را دارد

اعتیاد به سایت ها و فیلم های مستهجن

پورنوگرافی چیست؟

پورنوگرافی یا هرزه نگاری، تجسمی بی پرده از مسایل جنسی با هدف تحریک یا ارضاست که در قالب های مختلف از جمله کتاب، فیلم، اینترنت ، مجله و... ارائه می شود.

 
ابتدا در خودارضایی به نظر ما میرسد که ما تنها به یک عمل اعتیاد داریم در اصل 2 نوع اعتیاد در افراد بواسله مداومت در این عمل ایجاد می گردد 1- اعتیاد به خود این عمل تخلیه و لذت جنسی 2- اعتیاد به تصاویر و سایت های مستحجن و مسائل تحریک کننده ( پرنوگرافی یا هرزه نگاری)

بنابر گزارشی کودکان کم سن و سال انگلیسی به دیدن سایت‌های آن‌لاین مستهجن معتاد شده‌اند به طوری که یک سوم از این کودکان 10 ساله، تصاویر عریان را دیده‌اند.

در گزارش نگران‌کننده‌ای که اخیرا منتشر شده، نشان می دهد چهار پنجم از پسران و دختران مرتبا به سایت‌های پورنو دسترسی دارند.
    
این گزارش همچنین نشان می دهد بر اساس آمارها، بیش از یک سوم بیماران جوان در کلینیک‌های خصوصی بدان خاطر بستری می شوند که اعتیادشان به پورنوگرافی آن‌لاین از میان برود. همچنین در این گزارش فاش شده است که 26 درصد از جوانانی که به کلینیک پورتلند در انگلیس مراجعه می‌کنند، به خاطر ترک اعتیادشان به سایت‌های مستهجن است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت دیلی میل؛ بعد از اخبار فراوانی که در خصوص اعتیاد کودکان انگلیسی منتشر شد طی تحقیقی که برای اولین بار در استرالیا به انجام رسیده است محققان تاثیر شدید اعتیاد به تصاویر پورنو را بر روی افراد و خانوادههایشان بررسی کردند.

بر همین اساس در استرلیا معتادان به تصاویر مستهجن، ترجیح میدهند به جای برقراری روابط زناشویی، تصاویر مستهجن که به صورت آنلاین پخش می شود را به تماشا بنشینند.

در این گزارش که بر اساس یک نظرسنجی اینترنتی تنظیم شده است مشخص گردید: «20 درصد از 800 شرکت کننده ترجیح میدهند که به جای برقراری رابطه جنسی با همسران خود، تصاویر مستهجن تماشا نمایند.»

همچنین 43 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی گفته اند که تماشای این گونه فیلمها و عکس ها را از سنین 11 تا 13 سالگی شروع کرده اند. همین نتایج نشان داد که 47 درصد شرکت کنندگان 30 دقیقه تا 3 ساعت از وقت خود را، صرف تماشای فیلمهای پورنو میکنند.
30  درصد از این افراد نیز تائید کرده اند که عملکرد شغلی آنان، تحت تاثیر تماشای زیادی این فیلمها قرار گرفته است.


روشهای غلبه بر اعتیاد به پرنوگرافی و تصاویر جنسی


نکته ابتدایی


بفهمید که اعتیاد به پورنوگرافی تنها لذتی نیست که باید از آن دوری کنید، به آن بعنوان یک اعتیاد نگاه کنید که هیچوقت قابل درمان نیست.


1- یک عادت تازه را شروع کرده تا جایگزین عادت به پورنوگرافی شود.

2- کارهای اینترنتی مثبت برای خود ایجاد کنید. درمورد یک موضوع خاص عضو یک انجمن شوید. یا وقتی احساس بیکاری و بیحوصلگی میکنید از بازی های آنلاین استفاده کنید.


3- از دوستانی که شما را به اینکارها ترغیب می کنند دوری کنید


4- سعی کنید در مسیر ترک قدم بردارید و تا رسیدن به نتایج بهتر از مسیر خارج نشوید


5- قرار داشتن در مسیر درست خود عامل اصلی ترک ، فراموشی و بازدارنده از پورنوگرافی ست.


6-مهم نیست درمان چقدر طول بکشد مهم طی کردن مسیر حفظ ارامش حالت روحی و درونی در خود است این مدت نباید به هیچ سایت و تصاویر پورن دسترسی داشت بایدبه جای گذین ها و مسائل دیگه و پیشرفت تان توجه کنید.


7-  اگر تصمیم گرفته اید با این عادت خود مقابله کنید، فقط کافی است یک "نه" محکم به خود بگویید سعی کنید با تنبیه و ایجاد سوارف جلوی خود تون رو بگیرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.